КРАЈ КАО ПОЧЕТАК

Народна библиотека „Илија М. Петровић” Пожаревац, као институција која је у својој дугој традицији увек подржавала образовање и културу, поносно је била домаћин двогодишњег стипендијског програма ,,English Access Microscholarship Program“ за групу талентованих и амбициозних ученика. Док се учесници припремају за завршну приредбу, присећамо се свега што је учињено.

Када су полазници први пут крочили у просторије наше Библиотеке, с нестрпљењем су чекали да започну свој језички пут, вођени жељом да постигну нешто више, да науче енглески језик и да кроз њега прошире своје могућности. На челу овог образовног подухвата били су професори енглеског језика, Оливера Илић, Велина Стојковић и Александар Радовановић, чији су преданост и страст за учењем подстицали раст и напредак ученика.

Настава није била само учење граматике и вокабулара – била је то права прилика за истраживање света кроз језик. Професори својом енергијом и знањем, нису само подучавали енглески, већ су подстицали код учесника размишљање. На сваком часу откривали су нове начине комуникације, боље су се сналазили у сложеним темама и савладавали препреке у говору и писању. Кроз анализу глобалних тема, културних разлика и савремених проблема, разумевање језика је постало само алат за разумевање света. Тако је Библиотека постала више од учионице – платформа за међусобну размену искустава. Свакa дискусија, сваки дијалог, свака презентација пружала је ученицима могућност да учврсте своје језичке вештине, али и развијају социјалне вештине, самопоуздање и одговорност према сопственом образовању. Учећи да комуницирају на енглеском, полазници су учили и како да буду грађани света, да се поистовете са проблемима других и размишљају о глобалним темама из шире перспективе.

Часови у Народној библиотеци „Илија М. Петровић” нису били само прилика за савладавање језичких вештина, већ су постали и простор за креативно изражавање. Кроз разне пројекте, уметничке радове, представе и интерактивне активности, ученици су учили како да се користе језиком у креативне сврхе. Од презентација о својој локалној заједници до креативних писања и драма на енглеском језику, сваки задатак је био прилика да покажу своје таленте и да се изразе на начин који им је био непознат на почетку програма.

Двогодишњи програм је заправо био једно путовање, како кроз језик, тако и кроз самоспознају и изградњу личних вредности. Као библиотека, желимо да верујемо да смо ученицима омогућили да не само усаврше енглески језик, већ да развију и љубав према учењу, истраживању и сталном усавршавању. У том процесу, професори су били ти који су у сваком тренутку мотивисали ученике да померају своје границе, да верују у своје способности и да се не боје изазова.

Док се припремамо за завршну приредбу, с посебним поносом гледамо на сваки тренутак проведен заједно. Било је ту и смеха и неуспелих покушаја, али и великих победа. Сваки успех је био значајан, јер је носио са собом труд, стрпљење и рад. Ученици су напредовали, не само као говорници енглеског језика, већ и као личности. Научили су да је грешка само део процеса, да је свака препрека прилика за раст, и да се само упорношћу може доћи до циља.

Завршна приредба је само почетак. Она је прилика да се покаже све што је научено, али и да се прослави крај једног, али и почетак новог поглавља. Овај програм је поставио темеље за нове изазове и прилике које ће учесници сада моћи да препознају, користећи све што су научили кроз овај програм.