СЕМИНАР БИБЛИОТЕРАПИЈА

Разговор о књизи  у функцији социјализације ученика и превенције вршњачког насиља – (Библиотерапија)

У Народној библиотеци „Илија М. Петровић“ Пожаревац, 05. окторба 2018. године, организован је семинар за школске библиотекаре Разговор о књизи у школској библиотеци у функцији социјализације ученика и превенције вршњачког насиља – (Библиотерапија). Семинар је организован уз сарадњу Библиотеке и Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању из Ниша. Аутори и реализатори семинара су: Весна Црногорац, доктор културолошких наука и комуникологије Центар за интегритет Ниш) и Жељко Вучковић, професор, доктор наука (Педагошки факултет у Сомбору).
Семинару су пристуствовали школски библиотекари основних и средњих школа Браничевског округа (22) . Ово је акредитован семинар од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања, од 2018. до 2021. године (три школске године) објављен је у Каталогу акредитованих програма ЗУОВ-а, ред бр. 4/ област: библиотекарство.
Циљеви семинара су: стицање знања за креативно коришћење ресурса библиотеке усмерено ка превенцији вршњачког насиља као и усвајање вештине читања са ученицима, кроз брижљив одабир литературе и разговор о њој, усмерено на подстицање самоактуализације и социјализације ученика; увођење и активна примена модела „Разговор о књизи“ (други назив за „развојну библиотерапију“) у школској библиотеци намењен свим ученицима, са посебним акцентом на ученике „склоне“ вршњачком насиљу; систематизовање библиотечке грађе и извора у циљу њиховог адекватног одабира за рад са ученицима која служи првенствено: развоју њихове писмености (посебно језичке) и разрешавању дилема, као и подстицању разговора и решавању вршњачких проблема; подстицање разумевања мултикултуралности и креативности кроз сензибилитет за прихватање различитости и њено позитивно вредновање у друштву; разумевање и примена процеса читања и разговора о прочитаном у библиотеци са циљем да ученик дође до нове и позитивне врсте разумевања себе и својих вршњака.
Програм развојне библиотерапије – разговора о књизи и читању у школској библиотеци је потпуно нов и изазован, тако да су полазници показали изузетно интересовање за тему семинара. Готово сви су најавили да ће програм спровести у својим школама према методологији са обуке, са циљем смањења вршњачког насиља и тежњом да се оно искорени.