Резултати Литерарног и ликовног наградног конкурса ,,Читај да би живео!“

Пожаревачка Библиотека прославља Светски дан књиге и ауторских права уз награђене радове на Литерарном и ликовном наградном конкурсу ,,Читај да би живео!“

Пристигло је 207 радова и то:

 

Литерарни радови: 66

Ликовни радови: 141

 

Школе које су учествовале:

ОШ ,,Свети Сава“ Топоница (Крагујевац)

ОШ ,,Доситеј Обрадовић“ Пожаревац

ОШ ,,Миша Живановић“ Средњево

ОШ ,,Вук Караџић“ Мајиловац

ОШ ,,Краљ Александар I“ Пожаревац

ОШ ,,Професор Брана Пауновић“ Рашанац

ОШ ,,Никола Тесла“ Београд

ОШ ,,Десанка Максимовић“ Пожаревац

ОШ ,,Синиша Јанић“ Власотинце

ОШ ,,Свети Сава“ Пожаревац

ОШ ,,Херој Роса Трифуновић“ Александровац“

ОШ ,, Вук Караџић“ Стојник (Аранђеловац)

ОШ ,,Олга Милошевић“ Смедеревска Паланка

ОШ ,,Павле Ровински“ Подгорица

ОШ ,,Мића Станојловић“ Коцељева

ОШ ,,Васа Чарапић“ Бели Поток

Средња школа Коцељева

Пожаревачка гимназија

Пољопривредна школа ,,Соња Маринковић“ Пожаревац

Медицинска школа Пожаревац

 

Жири је радио у саставу:

 

За средње школе:

Бранка Пражић, магистар филолошких наука и дипломирани библиотекар саветник

Татјана Живковић, дипломирани филозоф и дипломирани библиотекар саветник

Јелена Чобић Станисављевић, дипломирани филолог и дипломирани библиотекар

 

За основне школе:

Славица Вучинић, самостални виши књижничар

Александра Миленковић, дипломирани библиотекар

Јелена Чобић Станисављевић, дипломирани филолог и дипломирани библиотекар

 

Одлука жирија о избору најуспешнијих радова донета је једногласно и гласи:

Најбољи литерарни рад у категорији од 1. до 4. разреда основне школе:

 

Песма ,,Шапнуо ми Мали Принц“ Петра Вујисић, ученице 3. разреда ОШ ,,Павле Ровински“ из Подгорице

 

Најбољи ликовни рад у категорији од 1. до 4. разреда основне школе:

 

,,Шапнуо ми Мали Принц“ Анђела Димитријевић, ученица 4. разреда ОШ ,,Никола Тесла“ Београд

 

Најбољи литерарни рад у категорији од 5. до 8. разреда основне школе:

Песма ,,Шапнуо ми Мали Принц“ Никола Милошевић, ученик 8. разреда ОШ ,,Мића Станојловић“ Коцељева

 

Најбољи ликовни рад у категорији од 5. до 8. разреда основне школе:

,,Шапнуо ми Мали Принц“ Милица Дичић, ученица 6. разреда ОШ ,,Свети Сава“ Пожаревац

 

Најбољи литерарни рад у категорији средњих школа:

Прича ,,Све што погледам претвори се у причу“ Ива Марија Ераковић, ученица 2. разреда Пожаревачке гимназије

 

Похваљују се радови:

Песма ,,Све што погледам претвори се у причу“ Катарина Милошевић, ученица 2. разреда Средње школе из Коцељеве

Прича ,,Све што погледам претвори се у причу“ Александра Милошевић, ученица Пожаревачке гимназије

 

Похваљују се школе на ве

ликом броју послатих радова:

ОШ ,,Никола Тесла“ Београд

ОШ ,,Васа Чарапић“ Бели Поток

 

Похваљују се и сви учесници, професори, наставници и библиотекари на огромном труду који су уложили за учествовање на Конкурсу.

 

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

 

Најбољи литерарни рад у категорији од 1. до 4. разреда основне школе:

Песма ,,Шапнуо ми Мали Принц“ Петра Вујисић, ученице 3. разреда ОШ ,,Павле Ровински“ из Подгорице

 

Шапнуо ми Мали принц

 

Шапнуо ми Мали принц

да одрасли увијек виде шешир,

и тамо гдје се црта слон

и тамо гдје је нацртан лептир.

Шапнуо ми Мали принц

да је важно бити упоран,

да је лијепо бити дијете

и да од тога никад ниси уморан.

Шапнуо ми Мали принц

да упознао је једног пужа,

али да нема бољег пријатеља

него што је његова ружа.

Шапнуо ми Мали принц да

брзо расту дјеца,

да се увијек срцем расте

и до Сунца и до Мјесеца.

Шапнуо ми Мали принц

да су се дивим свом животу,

да се играм весело

и у свему да видим љепоту.

 

Попут смеха Малог Принца који одзвања кроз звездано небо, лирски израз овог дечака преноси нам поруку о тајнама живота, о односу према људима, појавама, срећи и тузи. Искрено уобличеним мислима нашла је пут до најбољег литерарног рада у категорији од 1. до 4. разреда, и у томе је њена магија.

 

Најбољи ликовни рад у категорији од 1. до 4. разреда основне школе:

,,Шапнуо ми Мали Принц“ Анђела Димитријевић, ученица 4. разреда ОШ ,,Никола Тесла“ Београд

 

 

Рад у потпуности задовољава све ликовне критеријуме и одговор на тему. На цртежу, урађеном комбинованом техником, прочитали смо причу. Само су Мали Принц, Ружа и Сунце у боји; то нам говори да су извор живота љубав и пријатељство; говори нам да се аутор овог рада нада да ће семе те љубави стићи и до осталих светова.

 

Најбољи литерарни рад у категорији од 5. до 8. разреда основне школе:

Песма ,,Шапнуо ми Мали Принц“ Никола Милошевић, ученик 8. разреда ОШ ,,Мића Станојловић“ Коцељева

 

ШАПНУО МИ МАЛИ ПРИНЦ

 

Док се пале звезда бакље

дуж пространства васионе,

танак глас кроз ноћ ми шапће

речи много, милионе.

Збуњено ка горе гледам

тражећ’ лице које збори…

Сав благости тој се предам,

то ми Мали Принц говори.

Нежне су му речи сетне

док милује њима мене.

Призива он дане сретне

трљајући очи снене.

-Свет је препун, то он каже…

-Скривених је зала више,

слаткоречива змија лаже

и кад прича и кад пише.

Није сваки човек зао.

Мудро цени ко је какав…

Устао си, што би пао?

Шта ћеш онда, коме такав?

Негуј ружу, добро своје,

љубав, вера, увек нада…

За срећу ти треба двоје…

Збогом! Склопи књигу сада.

 

Пратећи лирски израз аутора, жири је уочио да песма, на маштовит начин, говори о разним карактерима који су свуда око нас. Освојила нас је снажна порука која се крије иза ових стихова: сваки човек је једна мала планета и један мали господар свог живота – и ратник, и тиранин, и фењерџија, и владар. Свако од нас је свој живот организовао као малу засебну планету и како својим животом влада, тако и планета изгледа.

 

Најбољи ликовни рад у категорији од 5. до 8. разреда основне школе:

,,Шапнуо ми Мали Принц“ Милица Дичић, ученица 6. разреда ОШ ,,Свети Сава“ Пожаревац

 

 

Потпуно ликовно уобличена прича. Рад има одличну композицију и врло интересантан угао посматрања ,,из птичије перспективе“. Ово ликовно решење говори како да се победи усамљеност; пријатељство умањује самоћу, помаже да се проблеми лакше реше и неке ствари боље сагледају; потребна је и машта која је на овом цртежу приказана у пуном сјају; треба помало бити дете, па замислити и видети оно што се не види.

 

Најбољи литерарни рад у категорији средњих школа:

Прича ,,Све што погледам претвори се у причу“ Ива Марија Ераковић, ученица 2. разреда Пожаревачке гимназије

 

Све што погледам претвори се у причу

Зовем се Ива Марија.Потомак сам некада давно, најлепше девојке у нашем граду, кћерке Драге Лафа.Лепотице којој угасише срце удавши је за богатога, а не за вољенога и пустише је да попут у излогу најлепше лутке од порцелана, одевене у свилу и чипку из Беча и Пеште, немо посматра како поред ње пролазе људи, пролази живот.На згаришту у пепелу где је изгорело срце моје прабаке, Свевишњи пронађе комадић жара и сачува га за дан мог рођења.

На Ускрс мајка ми подари име цвета, симбола Ускрса и име Мајке Божије да ме чува.Бог ми подари срце поетско које стиховима и причама грли и душе вољене и душе прогнане.Попут пене од сапунице, летим између сна и јаве, оком узимам отиске и нижем их у стихове и приче као да су перле од бисера, жада, дијаманта…У њима скривам рака чудака, коме Бог даде клешта друге да боли и срце да воли, па сад не зна шта ће ни са клештима ни са срцем?Ту чувам и звезду са најзвезданијим срцем на свету.Звезду, коју прозваше Звезда Пропалица, Звезда Бескућница, Звезда Блудница, само зато што је сијала најјаче што може.Стиховима памтим укус вина за ,,Нека је срећно и дуговечно!“ и укус вина за ,,Нека Бог душу прости!“.

Између сна и јаве, оком бележим и слажем у стихове и приче све што ме окружује и не плашим се ни смрти, ни болести.Само…само се плашим, да ће једног дана престати да тече стих мојим венама.Ходочасник сам.Ходочасник сам и стих је мој Јерусалим.Шта сам и ко сам без стиха?Чиме бих лечила ране на рукама, које су грлиле срце од стакла?Чиме бих отерала тугу кад ми слети у крило, кад ми слети у крило попут птице злослутнице?Чиме бих грешном опростила грех?Шта сам и ко бих била без стиха?Била бих само душа усамљена која никад, другу душу није дотакла.

 

Користећи свој унутрашњи глас, ауторка ове приче поручује да свако има своју сопствену причу која настаје као пројекција света на наш дух. Неко ко је свестан тих прича јесте истински писац. Такав писац има способност да се преобрази и постане велики глумац који у поломљеном огледалу постаје сваки делић стакла који живи своју фикцију.